NIEUWE APRILIA RS 125 EN TUONO 125

DE APRILIA RS 125 IS VOORTGEKOMEN UIT HET ERFGOED EN DE TECHNOLOGIE VAN DE RS-FAMILIE, DIE MEESTERWERKEN ALS DE RSV4 EN RS 660 TOT LEVEN BRACHT. APRILIA RS 125 IS ABSOLUTE SPORTIVITEIT VOOR DE JONGSTE RIJDERS

TUONO 125 IS DE INSTAPMOTOR VAN DE LEGENDARISCHE TUONO, DE ONVERSLAANBARE V4 HYPERNAKED DIE HET SYMBOOL IS VAN KRACHT EN CONTROLE. TUONO 125: ALLE PASSIE EN ADRENALINE VAN DE TUONO FAMILIE IN SLECHTS 125 CC

VOOR 2021 ZIJN DE RS 125 EN TUONO 125, DE ENIGE ‘MADE IN ITALY’ ACHTLITER MOTOREN, GRONDIG VERNIEUWD: NIEUW DESIGN, NIEUWE EN KRACHTIGERE MOTOR, DIGITAAL INSTRUMENTARIUM, NIEUWE ECU EN, ZOALS ELKE GROTE APRILIA, HET EXCLUSIEVE ALUMINIUM FRAME, EEN GARANTIE VOOR KWALITEIT EN EFFICIËNT RIJDEN

De nieuwe RS 125 en Tuono 125 zijn de nieuwste erfgenamen van de Aprilia traditie van het maken van best-in-class 125 motorfietsen, strikt gebouwd in Italië. Motoren ontworpen voor absoluut plezier, voor de jongste rijders en geboren uit de unieke ervaring opgedaan door Aprilia Racing die, alleen al in de 125 klasse, 10 Rider World Championships, 10 fabrikant titels en 151 overwinningen op zijn naam heeft staan.

Motoren die zich altijd hebben onderscheiden door hun ultra verfijnde chassis architectuur, agressief design en krachtige motoren. Aprilia heeft een ware roeping voor het bouwen van achtste-liter motoren waarmee vele rijders, zowel huidige als uit het recente verleden, hun carrière hebben gelanceerd om kampioen te worden.

Het gamma van Aprilia 125 sportmotoren is volledig vernieuwd. Er is hard gewerkt aan de RS 125 en de Tuono 125 om de prestaties, de afwerking, de veiligheid, de waargenomen kwaliteit en de standaarduitrusting te verbeteren.

Het ontwerp van de voorkant van de Aprilia RS 125 en Tuono 125 is geïnspireerd op dat van de gloednieuwe RS 660 en Tuono 660, een van de meest verwachte en populaire motorfietsen met een agressieve en originele look, benadrukt door de iconische drievoudige koplampmontage. Voor beide motoren is het verlichtingssysteem volledig LED met de richtingaanwijzers vooraan ingebouwd in de koplampen.

De afmetingen van het voorste deel van de Tuono 125 zijn volledig herzien om het compacter te maken, hoewel het nog steeds de bescherming tegen de lucht garandeert die typerend is voor alle Tuono versies, net zoals de afmetingen van het onderstel zijn verminderd, nu meer taps toelopend. Beide modellen hebben een nieuw, volledig digitaal instrumentenpaneel met een schat aan nuttige ritinformatie (waaronder de brandstofmeter, het momentane en gemiddelde verbruik en de resterende actieradius). Het combi-instrument heeft achtergrondverlichting, waarbij de rijder de keuze heeft uit twee kleuren (wit of lichtblauw) en is installatieklaar voor het Aprilia MIA-multimediaplatform; hiermee kunt u uw smartphone via Bluetooth met het voertuig verbinden, waardoor het een volwaardige boordcomputer wordt.

De RS 125 en de Tuono 125 onderscheiden zich ook door hun nieuwe, geavanceerde, tweekanaals ABS, ontwikkeld in samenwerking met Bosch en voorzien van een kantelsysteem in geval van een noodstop. De stabiliteit en grip in bochten neemt toe dankzij de nieuwe Michelin-banden, waarvan de achterbanden nu verbreed zijn tot 140 mm. Het werk dat is gedaan om de kwaliteit te verbeteren is duidelijk: het aluminium frame van de RS 125 heeft nu een laklaag van hogere kwaliteit, net als de motor, de voetsteunen en het vorkjuk van beide modellen.

De RS 125 en de Tuono 125 zijn de enige 8-liter motoren op de markt die in Italië worden gemaakt en zijn uitgerust met een aluminium frame dat bestaat uit gegoten aluminium spars met gekruiste verstevigingsribben, het resultaat van Aprilia’s spreekwoordelijke knowhow in het bouwen van superieure chassisarchitecturen, die in staat zijn om maximale stabiliteit en handling niveaus te garanderen, zowel op de weg als op het circuit. De superieure chassisarchitectuur wordt gecompleteerd door de upside-down-voorvork en de monoshock die op de asymmetrische achterbrug zijn gemonteerd.

Ook het remsysteem is afgeleid van motoren uit de hogere categorieën, met een radiale remklauw (verbonden met de hoofdremcilinder door middel van een metalen gevlochten lijn) die een stalen schijf van 300 mm vasthoudt: de combinatie van deze technische keuzes en het nieuwe ABS-systeem maken het tot de beste in zijn klasse.

De RS 125 en Tuono 125 hebben de grootste brandstoftankinhoud in hun categorie (14,5 liter), een ruimer compartiment onder het zadel, groot genoeg voor een 8″ tablet (met optionele USB-laadpoort) en ze zijn de enigen met een elektronische quickshift-versnellingsbak (optioneel).

Het halve stuur op de RS 125 is nu 18 mm hoger gemonteerd, wat het rijcomfort ten goede komt, maar zonder afbreuk te doen aan zijn bekende kwaliteiten in de meest sportieve rijsituaties.

Bij beide modellen debuteert de nieuwe vloeistofgekoelde eencilindermotor met vierkleppentiming, die op thermodynamisch gebied volledig is vernieuwd, met een nieuwe kop voor de opnieuw ontworpen verbrandingskamer, nieuwe in- en uitlaatkanalen en een nieuwe iridiumbougie. De nokkenassen met agressievere klepbediening zijn ook nieuw, terwijl de hele inlaatlijn opnieuw is ontworpen en nu een gloednieuw luchtfilter heeft. Het gasklephuis bevindt zich nu op een hogere plaats om de inlaatluchtstroom naar de kop directer te maken. De uitlaatlijn is volledig opnieuw ontworpen en heeft nu een nieuw uitlaatsysteem met een nieuw en efficiënter katalyse-systeem. De koppelkromme is nu nog robuuster en het maximumvermogen wordt bij lagere toerentallen ontwikkeld, wat onder meer een lager brandstofverbruik mogelijk maakt, mede dankzij het verfijndere elektronische beheer dat door de nieuwe Marelli MIUG4 ECU wordt gegarandeerd.

Om het motorvermogen optimaal te benutten, is de overbrengingsverhouding van de eindaandrijving (voorzien van een ketting met O-ringen) verhoogd, waarbij een 58-tands tandwiel is toegepast. Op de weg vertaalt zich dit in meer responsieve prestaties wanneer het gas wordt gedraaid, wat zorgt voor meer plezier in de sport en gemakkelijker handling in de stad pendelen.

De Aprilia RS 125 is verkrijgbaar in twee kleuren: Aprilia Black, gekenmerkt door de spectaculaire combinatie van zwart en rood, en Sintesi Blue, gekenmerkt door fellere kleuren. De RS 125 is ook verkrijgbaar in de GP Replica versie met graphics die sterk lijken op die van de Aprilia RS-GP MotoGP motoren en hij wordt standaard geleverd met de elektronische quick shift versnellingsbak en de single-seat achterkuip om het passagierszadel te bedekken.

De Aprilia Tuono 125 is verkrijgbaar in drie kleuren: Aprilia Black, gekenmerkt door de combinatie van rood en blok; Lightning White met aantrekkelijke mat witte en grijze kleuren, evenals het meer sombere Arrow Grey, met glanzende grijze en zwarte kleuren.

Note van de redactie: Het verzekeren van een 125-cc motor is geen probleem, ook voor de beginnende bestuurders met een A1 of A2 rijbewijs heeft Combi Motors Verzekeringen meerdere passende verzekeringen. Aprilia verzekeren doe je eenvoudig en snel via onze vergelijker. Wil je weten welke motoren je mag rijden met een A2 rijbewijs? Dat lees je hier.

Suzuki onthult gloednieuwe GSX-S1000

Suzuki presenteert de gloednieuwe GSX-S1000: een volbloed naked in de meest pure vorm. De machine levert indrukwekkende prestaties, geeft de rijder nog meer vertrouwen en valt extra op door zijn volledig nieuwe, maar bovenal agressieve styling. De marktintroductie van de nieuwe GSX-S1000 vindt plaats medio juni 2021. De vanafprijs maakt Suzuki binnenkort bekend.

  • Focus op rijder met verbeterde rij-eigenschappen
  • Uitgebreid pakket aan assistentiesystemen
  • Vijf standen tractiecontrole
  • Leverbaar vanaf juni 2021

De Suzuki GSX-S1000 verscheen in 2015 op de markt en kreeg direct lovende kritieken. De mix van sportiviteit, een rechtere zitpositie, een lichtgewicht frame, indrukwekkend vermogen en alledaagse bruikbaarheideen geliefde motorfiets, zowel bij jongere als oudere rijders.

Aanvalshouding

Die eigenschappen zijn door Suzuki nog verder verbeterd op de nieuwe GSX-S1000, aangevuld met een compleet nieuw design. De motorfiets oogt agressiever, meer gedrongen en de nadruk ligt nog meer op de voorkant, een echte aanvalshouding. Suzuki past rondom LED-verlichting toe. Compact en bijzonder krachtig is de verticaal geplaatste LED-koplamp. Het geeft de GSX-S1000 een unieke uitstraling.

999 cm3 viercilinder

Suzuki heeft de GSX-S1000 letterlijk op alle fronten aangepast, verbeterd en aangescherpt, allemaal met nog meer focus op de rijder. De absolute hoofdattractie van de eerste GSX-S1000 was de 999 cm3-viercilinder. Die krachtbron is behouden, ook al heeft Suzuki de viercilinder op vrijwel alle punten aangepast. De nieuwe viercilinder profiteert meer dan ooit van de knowhow die Suzuki heeft opgedaan met het ontwikkelen van de GSX-R1000 en met de talloze overwinningen in motorraces, zoals het MotoGP-kampioenschap.

Het resultaat is een viercilinder die aanzienlijk meer bruikbaar koppel onderin heeft en een nog hoger piekvermogen levert. Door het opnieuw programmeren van het motormanagement en de toevoeging van ride-by-wire-technologie is van een koppeldip in de koppelcurve geen sprake meer. De koppelopbouw verloopt lineair over vrijwel het complete toerenbereik. Het blok produceert nu 106 Nm bij 9.250 toeren per minuut, voorheen was dat 108 Nm bij 9.500 toeren per minuut. Het piekvermogen stijgt naar 152 pk (112 kW) bij 11.000 toeren per minuut (voorheen 150 pk/110 kW bij 10.000 toeren per minuut).

Aanpassingen

De boring x slag van de viercilinder is met 73,4 x 59 mm gelijk gebleven. Hetzelfde geldt voor de compressieverhouding van 12,2:1. Voor de rest heeft Suzuki diverse aanpassingen doorgevoerd, denk hierbij aan de toevoeging van ride-by-wire elektronische gasklepregelsysteem, nieuwe nokkenassen, nieuwe klepveren en een herziene airbox. Een aangepast uitlaatsysteem verbetert niet alleen de prestaties van de motor, maar draagt ook bij aan een mooiere en vooral rijkere soundtrack. De 999 cm3-viercilinder voldoet aan de EU5-emissienorm.

Elektronicapakket

De GSX-S1000 is uitgerust met een uitgebreid elektronicapakket, zoals Suzuki Easy Start System, ABS, Low RPM Assist en een Suzuki Drive Mode Selector (SDMS). Dit laatste systeem bestaat uit drie standen die stuk voor stuk het karakter en de prestaties van de motor beïnvloeden, zodat onder alle omstandigheden (circuit, gladde ondergrond of toeren) de juiste rijmodus gekozen kan worden. Het Suzuki Traction Control System (STCS) heeft 5 standen en kan ook volledig uit. Een bi-directional quickshifter – ook uitschakelbaar – maakt het feest voor de rijder compleet en maakt razendsnel op- en terugschakelen mogelijk zonder gebruik te hoeven maken van de koppeling.

Informatief LCD-display

Het multifunctionele instrumentencluster biedt een schat aan informatie en presenteert alles op een overzichtelijke manier aan de rijder. Het heldere LCD-display toont informatie over de snelheid, het toerental, de geselecteerde versnelling, tripmeters, een kilometerteller, de watertemperatuur, de actuele actieradius, het huidige en gemiddelde brandstofverbruik, de resterende tankinhoud, de tijd en nog veel meer.

Hoogwaardige ophanging

Suzuki selecteert uitsluitend hoogwaardige componenten voor de nieuwe GSX-S1000. Het model maakt gebruik van een ultrastijf twin-spar aluminium frame, inclusief een aluminium swingarm, direct afkomstig van de GSX-R1000. Een handmatig verstelbare 43 mm KYB-voorvork geeft de rijder nog meer feedback. Vooraan installeert Suzuki 310 mm remschijven met monoblock remklauwen van Brembo. Suzuki levert de motorfiets af op speciaal voor de GSX-S1000 ontwikkelde Dunlop Roadsport 2-banden in de maat 120/70ZR17 voor en 190/50ZR17 achter. Deze banden zijn afgestemd op de prestaties van de GSX-S1000 en dragen bij aan het verder verbeteren van de handling.

Alles voor de rijder

Suzuki heeft zich tijdens de ontwikkeling van de GSX-S1000 sterk gericht op het comfort en gebruiksgemak van de rijder. De zitpositie is bijvoorbeeld verder verbeterd, onder meer door toepassing van een 23 mm breder stuur. Een nieuw zadeldesign verbetert het comfort. De zithoogte komt uit op 810 mm. Door een grotere 19 liter tank kan de rijder nog langere afstanden afleggen. Suzuki heeft ook gelet op de kleinste details. Zelfs de startsleutel is voorzien van een opvallend GSX-S-logo zodat de machine starten elke keer bijzonder is.

Drie stoere kleurstellingen

Suzuki levert de nieuwe GSX-S1000 in drie opvallende kleurstellingen: Metallic Triton Blue, Glass Matte Mechanical Grey en Glass Sparke Black, altijd in combinatie met een goudkleurige voorvork.

Specificaties Suzuki GSX-S1000 (EU-spec)

Lengte2.115 mm
Breedte810 mm
Hoogte1.080 mm
Wielbasis1.460 mm
Bodemspeling140 mm
Zithoogte810 mm
Drooggewicht214 kilogram
Motortype4-takt, 4-cilinder, vloeistofgekoeld, DOHC
Boring x slag73,4 mm x 59,0 mm
Motorinhoud999 cm3
Compressieverhouding12,1 : 1
BrandstofsysteemBrandstof-injectie
StartsysteemElektrisch
SmeringWet sump
Transmissie6-traps constant mesh
Ophanging voorOmgekeerde telescopische voorvork
Ophanging achterLinktype, schroefveer
Remmen voorDubbele schijf
Remmen achterEnkele schijf
Banden voor120/70ZR17M/C (58W), tubeless
Banden achter190/50ZR17M/C (73W), tubeless
OntstekingssysteemElektronisch
Brandstoftank inhoud19,0 liter
Olie-capaciteit3,4 liter

Note van de redactie: Bent u in overweging om deze nieuwe Suzuki GSX-S1000 aan te schaffen, dan kunt u ook alvast nadenken over uw verzekering. Deze Suzuki verzekeren doet u eenvoudig via Combi Motors Verzekeringen!

BMW Motorrad presenteert de nieuwe BMW C 400 X en BMW C 400 GT

BMW C 400 X
BMW C 400 GT

BMW Motorrad introduceerde met de BMW C 400 X in 2017 en de BMW C 400 GT in 2018 voor het eerst twee premium scooters in het middensegment. De BMW C 400 X maakte met zijn dynamische karakter direct indruk in Urban Mobility. De BMW C 400 GT is als Gran Turismo-variant met zijn uitgebreide reeks comfortvoorzieningen uitermate geschikt voor langere ritten en toeren. Om ervoor te zorgen dat dat ook in de toekomst zo blijft, heeft BMW Motorrad beide scooters verder verbeterd. Er zijn nieuwe kleuren en stijlvarianten.

Krachtige 1-cilindermotor die voldoet aan emissienorm EU-5 dankzij E-gas, nieuw motormanagement en verbeterde centrifugaalkoppeling.
Net als voorheen drijft de 1-cilindermotor met 25 kW (34 pk) vermogen bij 7.500 toeren per minuut en 35 Nm koppel bij 5.750 toeren per minuut de scooters aan. De motor heeft zich inmiddels wel bewezen, maar BMW Motorrad heeft hem nog efficiënter gemaakt. De aandrijfkracht gaat naar het achterwiel via de Continu Variabele Transmissie (CVT) en de torsiestijve swingarm met daarin een innovatief lager voor minimale vibraties en maximaal comfort. De scooters voldoen nu aan emissienorm Euro 5, zodat de BMW C 400 X en BMW C 400 GT de ideale partners zijn en blijven voor zorgeloos scooterplezier.

De motor is voorzien van zogenoemde ‘electronic throttle grip’ ofwel E-gas, een elektrisch bediende gasklep, en een nieuw motormanagementsysteem. Andere verbeteringen zijn een gemodificeerde matrix en coating van de katalysator, een breedband-zuurstofsensor, aanpassingen aan de cilinderkop, een nieuwe sensor op de dynamo, een aangepaste kabelboom en een geoptimaliseerde regeling van het stationair toerental. In de luchtinlaat gaat de stationairtoerentalregeling via de bypass van de gasklep en een turbulentiesysteem.

De verbeteringen zijn te merken aan een nog soepelere en gevoeligere respons op het gas en aan de verhoogde stabiliteit van het stationaire toerental. Ook de geoptimaliseerde centrifugaalkoppeling draagt bij aan de stabiele loop van de motor. De veerkracht is lichtjes toegenomen en het aangrijpen van de koppeling vindt plaats bij een iets hoger motortoerental. Dankzij de geringere toleranties varieert het toerental minder als de transmissie ontkoppelt en het vertraagd openen van de koppeling – zoals weleens optrad bij de voorganger – treedt niet meer op.



Automatic Stability Control (ASC) met automatische calibratie.
Ook de ASC van de nieuwe BMW C 400 X en BMW C 400 GT is geoptimaliseerd. Anders dan de handmatige calibratie van voorheen – bijvoorbeeld bij het wisselen van de banden – heeft het nieuwe systeem automatische calibratie. Verder staat het systeem minder slip toe. Dat is tijdens het rijden merkbaar doordat de reacties preciezer en gevoeliger zijn – vooral op nat en glad wegdek. Uitschakelen van ASC is ook niet meer nodig.

Remsysteem met nieuwe remklauwen voor en aangepaste slag van voor- en achterrem . Beter verlichte bergruimte en USB-aansluiting.
Het remsysteem van de nieuwe BMW C 400 X en BMW C 400 GT is ook vernieuwd. Dankzij de nieuwe remklauwen remmen de dubbele remschijven voor stabieler en krachtiger. De slag van de remhendels – links voor de achterrem en rechts voor de voorrem – is beter op elkaar afgestemd voor een symmetrisch remgevoel.

De geoptimaliseerde verlichting van de bagageruimte onder de buddyseat (standaard 31 liter; 45 liter met Flexcase) verhoogt het comfort. De verlichting is nu niet meer opzij, maar bovenin gemonteerd voor betere belichting. Verder is de opbergruimte rechtsvoor van een 12-voltaansluiting voorzien en een USB-laadaansluiting.

Twee nieuwe kleuren en nieuwe stijlvarianten: Sport (C 400 X) en Triple Black (C 400 GT).
De nieuwe BMW C 400 X en BMW C 400 GT behouden de unieke designtaal. Het moderne en toekomstgerichte uiterlijk past volledig in de designfilosofie van BMW Motorrad. De nieuwe BMW C 400 X en BMW C 400 GT zijn elk leverbaar in drie kleuren.

C 400 X:

  • Basiskleur Blackstorm metallic
  • Optioneel Granite Grey metallic (+ € 50,00)
  • Style Sport: Blackstorm metallic/Racingblue metallic mat, + € 200,00)

C 400 GT:

  • Basiskleur Alpine White
  • Optioneel Kallisto Grey metallic (+ € 50,00)
  • Style Triple Black: Blackstorm metallic met matte striping (+ € 200,00)

 
De vernieuwde BMW C 400 X en BMW C 400 GT in een oogopslag:

  • Krachtige 1-cilindermotor die met E-gas en nieuw motormanagement voldoet aan Euro 5.
  • Geoptimaliseerde centrifugaalkoppeling.
  • Geoptimaliseerde regeling van het stationair toerental.
  • Automatic Stability Control (ASC) met automatische calibratie.
  • Remsysteem met nieuwe remklauwen voor en aangepaste slag van voor- en achterremmen.
  • Bergruimte buddyseat met verbeterde verlichting, USB-laadaansluiting in bergruimte rechtsvoor.
  • Twee nieuwe kleuren en nieuwe stijlvarianten Sport (C 400 X) en Triple Black (C 400 GT).


Originele BMW Motorrad Accessoires.
Natuurlijk heeft BMW Motorrad tal van accessoires voor zowel de BMW C 400 X als de BMW C 400 GT. Absolute highlights zijn de nieuwe achtertassen uit de Black Collection. Die zijn er in twee maten: een kleine voor korte trips en een grotere voor meer bagage op langere trips. Beide zijn voorzien van een waterproof TPU-coating die tegen alle weersomstandigheden bestand is. De uitneembare binnentas en de tweewegrits van het hoofdcompartiment zijn ook waterafstotend. De rits is van rubber en afsluitbaar voor extra bescherming. Een andere rits op het hoofdcompartiment is te gebruiken om het vak te vergroten. Een extra vak aan de binnenzijde van de klep en de vakken met rits aan weerszijden bieden de mogelijkheid om de bagage geordend te vervoeren. Een ander slim detail zijn de opvouwbare en verstelbare schouderbanden om de tassen apart van de scooter mee te nemen. De Black Collection achtertas is ontworpen voor gebruik in combinatie met een bagagerek. Daarvoor bedoelde bevestigingsbanden zijn inbegrepen. De tas is uitgevoerd in zwart met blauwe accenten en reflecterende strepen. De voering is ook blauw.

Bergruimte.

  • Toptas klein, 30 l.
  • Bevestiging achter voor toptas klein
  • Toptas licht, 29 l.
  • Voering voor toptas.
  • Bagagedrager.
  • Achtertas Black Collection, groot. NIEUW!
  • Achtertas Black Collection, klein. NIEUW!

Ergonomie en comfort.

  • Windscherm, hoog.
  • Laag zadel met verlichting van boven. NIEUW!
  • Scooterhoes.
  • Verwarmbare handvatten, set, retrofit.

Navigatie en communicatie.

  • BMW Motorrad Navigator VI (incl. bevestiging).
  • Houder voor BMW Motorrad Navigator.

Veiligheid.

  • Alarmsysteem, set, retrofit.
  • Aanvullende LED koplamp.
  • Beschermingsbeugel motor.
  • Beschermingsglas voor 6,5-inch TFT-scherm.

Note van de redactie:

Overweegt u een BMW C400 X of een BMW C400 GT aan te schaffen? Dan dient u deze natuurlijk goed te verzekeren. Combi Motors Verzekeringen helpt u hier graag bij. Vergelijk eenvoudig diverse motorverzekeringen op voorwaarden en premie. Kortom BMW verzekeren doet u bij Combi Motors!

Suzuki Hayabusa leverbaar vanaf 21.999 euro

Suzuki introduceert deze maand de derde generatie van de legendarische Hayabusa. Eind maart staat de nieuwe Hayabusa bij de Nederlandse Suzuki-dealers. Hij is direct te bestellen vanaf 21.999 euro.

 – Suzuki Hayabusa te bestellen vanaf 21.999 euro

– Vanaf eind maart bij Nederlandse Suzuki-dealers

– Leverbaar in drie verschillende kleuren

– Meest geavanceerde Suzuki Hayabusa ooit

 Vakmanschap

De derde generatie van de legendarische Hayabusa is de meest geavanceerde tot nu toe. Met veel  technische innovaties die zorgen voor meer controle en comfort, een nieuw en toch herkenbaar design en nog betere prestaties, is de nieuwe Hayabusa het ultieme voorbeeld van het vakmanschap van Suzuki.

 Topprestaties

Meer vermogen en koppel bij lage toerentallen en tegelijkertijd toch voldoen aan de strenge Euro 5-emissienorm. Met die opdracht ging het team van Suzuki aan de slag. De nieuwe Suzuki Hayabusa erft de 1,340 cm3 vloeistofgekoelde viercilinderlijnmotor, die voor de nieuwe generatie ingrijpend onder handen is genomen. Het resultaat is een vermogen van 140kW (190 pk) bij 9.700 toeren en een koppel van 150 Nm bij 7.000 toeren. De nieuwe Hayabusa sprint in 3,2 seconden naar 100 km/h en haalt een – begrensde – topsnelheid van 299 km/h.

Prijs

Eind maart staat de nieuwe Hayabusa bij de Nederlandse Suzuki-dealers. Hij is direct te bestellen in drie verschillende kleurstellingen: Glass Sparkle Black in combinatie met Candy Burnt Gold, Metallic Mat Sword Silver in combinatie met Candy Daring Red en Pearl Brilliant White in combinatie met Metallic Mat Stellar Blue. In alle gevallen geldt dat de contrasterende kleuren de luchtstroom benadrukken. De prijzen beginnen bij 21.999 euro.

Note van de redactie: Wilt u een Suzuki Hayabusa verzekeren? Combi Motors helpt u graag op weg! Suzuki verzekeren doet u eenvoudig en snel op combimotors.nl.

Nieuw Sport Edition pakket voor de succesvolle Z650

De 2021 Kawasaki Z650 is de meest complete motor in zijn klasse met dynamische rijeigenschappen en een sportief Sugomi design. Om het sportieve uiterlijk en comfort nóg verder te verhogen is er nu een nieuw Sport Edition accessoire pakket beschikbaar.

Standaard is de nieuwe Z650 al rijk uitgerust met onder andere LED verlichting en een klasse leidend TFT-kleurendisplay. Om hem helemaal af te maken is nu het Sport Edition pakket beschikbaar bestaande uit een Smoke Windscherm voor betere windbescherming en meer comfort, een Tank Pad en een Buddyseat Cover (in kleur) welke perfect aansluit bij het kenmerkende Sugomi design. Het pakket is verkrijgbaar voor €299,-*

Naast dit nieuwe pakket blijft ook het populaire Performance Edition pakket beschikbaar.

 

Note van de redactie: Bent u in het bezit van een Kawasaki Z650 of overweegt u er een aan te schaffen? Uw Kawasaki Z650 verzekeren doet u eenvoudig bij Combi Motors Verzekeringen. U kunt zelf de verzekering online afsluiten, maar we helpen u er graag telefonisch bij!