Ducati presenteert de nieuwe Multistrada V4: het domineren van alle wegen is nog nooit zo gemakkelijk geweest

Ducati onthult de vierde generatie van één van zijn meest populaire families ter wereld: de Multistrada V4 Ducati prestaties en sportiviteit worden gecombineerd met ongekend rijcomfort en veelzijdigheid, waardoor de motorfiets effectief kan zijn in alle rijomstandigheden Uitgerust met het V4 Granturismo motorblok heeft de Multistrada V4 recordbrekende onderhoudsintervallen, biedt hij een geïntegreerd navigatiesysteem en is hij de eerste motorfiets ter wereld die is uitgerust met een voor- en achterradar De eerste aflevering van de Ducati World Première met alle details van de motorfiets, gepresenteerd door Claudio Domenicali, is beschikbaar op Ducati.com en YouTube
Borgo Panigale, Bologna, 4 november 2020 – Ducati heeft de nieuwe Multistrada V4 aan de wereld onthuld tijdens de eerste aflevering van de Ducati World Première webserie.

De Multistrada naam op zich houdt een ambitieuze belofte in: het vermogen om grote veelzijdigheid te bieden. Hij is geboren met de bedoeling om een sportieve maar comfortabele motorfiets te zijn, die in staat is om elke conditie van de weg, asfalt of onverhard, in veiligheid en met betrouwbaarheid aan te pakken.

In 18 jaar tijd zijn er meer dan 110.000 eenheden geproduceerd en sinds de introductie in 2003 heeft de motorfiets zich kunnen ontwikkelen, waardoor het toepassingsgebied is uitgebreid. De eerste Multistrada was een sportmotor, met een goed koppel en voornamelijk geschikt voor gebruik op de weg. De 2010 versie was de eerste “vier motorfietsen in één”, de eerste motorfiets ter wereld met Riding Modes. In 2015 werd echter het eerste motorblok met variabele timing gepresenteerd, waardoor de krachtafgifte soepeler verliep.

De vierde generatie Multistrada is een nog beter presterende motorfiets, maar nog gemakkelijker te rijden. Steviger en tegelijkertijd lichter. Veelzijdiger en comfortabeler, maar effectief in alle rijomstandigheden. Met andere woorden, Ducati wilde dat de Multistrada V4 de beste “Multi” ooit zou zijn. Kortom, meer Multistrada dan ooit.

De Multistrada V4 is “Sport” omdat hij licht en compact is, 170 pk heeft, elektronische MotoGP-hulpmiddelen en een chassis met praktische afmetingen voor een spannende en effectieve rit op gemengd terrein. Hij is “Touring” dankzij de belangrijkste onderhoudsintervallen die elke 60.000 km worden ingesteld, de buitengewone aandacht die in de ontwikkelingsfase aan het rijcomfort werd besteed, de Radarsystemen (de eerste motorfiets ter wereld met zowel voor- als achterradar), de navigatie die op het dashboard kan worden bekeken en de bochtverlichting. Hij is “Enduro” dankzij de uitstekende off-road capaciteiten, de elektronische vering, de vlotte krachtafgifte en de overbrengingsverhoudingen. Hij is “Urban” omdat hij een groot gebruiksgemak garandeert bij lage snelheden, maar ook dankzij de connectiviteit van de smartphone en een zorgvuldige studie van het thermisch comfort. Dit verklaart waarom het domineren van alle wegen nog nooit zo eenvoudig is geweest.

Het ontwerp van de Multistrada V4 is technisch gezien zeer functioneel en heeft geleid tot een solide, robuust en toch verfijnd esthetisch resultaat. Ducati ontwerpers hebben gewerkt aan de proporties en de compactheid van het motorfietschassis binnen de wielbasis, om de perfecte combinatie van vorm en functie te bevorderen. Dit feit is direct merkbaar aan de robuuste volumes aan de voorzijde met gespierde maar gewaagde lijnen om de 22-liter tank te integreren, in combinatie met de slanke achterkant die een optimale rijpositie mogelijk maakt, zelfs in de off-road-secties. De studie van de aërodynamische stroomlijn was gericht op het garanderen van het maximaal mogelijke comfort voor de rijder.

Het motorblok is het echte kloppende hart van deze motorfiets: de V4 Granturismo. Lichtgewicht (66,7 kg) en compact, hij heeft veel kracht, maar blijkt uitzonderlijk soepel te zijn bij lage toeren, krachtig in het middengebied en sportief bij hoge toeren. De V4 Granturismo heeft een cilinderinhoud van 1.158 cc en levert 170 pk (125 kW) bij 10.500 tpm met een maximum koppel van 125 Nm (12,7 kgm) bij 8.750 tpm. Bovendien maakt de toepassing van dit motorblok een aanzienlijke verlenging van de onderhoudsintervallen mogelijk: bij de Multistrada V4 is de olieverversing om de 15.000 km gepland, terwijl de klepspeling moet worden gecontroleerd en uiteindelijk om de 60.000 km moet worden bijgesteld. Geen enkele motorfiets in productie gaat zo ver.

Het elektronische pakket van de Multistrada V4 is state-of-the-art in de motorsector op het gebied van veiligheid, comfort, prestaties en connectiviteit. Het inertieplatform (IMU) beheert de werking van ABS Cornering, Ducati Wheelie Control (DWC), Ducati Traction Control (DTC), met “cornering” functie en, op de Multistrada V4 S, de Cornering Lights (DCL).
Ook is de Multistrada V4 S standaard voorzien van Vehicle Hold Control (VHC), die het gemakkelijk maakt om opnieuw bergopwaarts te starten. Op de Multistrada V4 S communiceert het inertieplatform ook continu met het semi-actieve Ducati Skyhook Suspension (DSS) besturingssysteem met Autoleveling-functie.

Met de Multistrada V4 introduceert Ducati ook een absolute primeur in de wereld van de motorfietsen: het revolutionaire radarsysteem voor en achter, dat het gebruik van Adaptive Cruise Control (ACC) en Blind Spot Detection (BSD) mogelijk maakt. Radars zijn geavanceerde hulpsystemen die Ducati samen met een technologische partner van topniveau, zoals Bosch, heeft ontwikkeld en zijn in staat om het rijden te ondersteunen en comfortabeler te maken dankzij de mogelijkheid om de situatie rondom de motorfiets te reconstrueren.

De Multistrada V4 is uitgerust met een aluminium monocoque frame, 19-inch voorwiel en een dubbelzijdige achterbrug en is geschikt voor spaakwielen. Hij heeft een geringe wielbasis (1.567 mm), een sportieve voorkant, vering met grote slag (170 mm voorwiel en 180 mm achterwiel), een bodemvrijheid van 220 mm en een droog gewicht van 215 kg. Dit alles maakt de Multistrada V4 intuïtief en effectief in de bochten als een echte Ducati en tegelijkertijd makkelijk te rijden en veelzijdig voor zowel on-road als off-road gebruik.

Met het doel om lange ritten op de snelweg comfortabeler te maken, hebben de ingenieurs van Ducati tijdens de ontwerp- en ontwikkelingsfase veel aandacht besteed aan wat in de autowereld Noise, Vibration, Harshness (NVH) wordt genoemd, of beter gezegd de meting van het algemene comfortniveau van het voertuig.

In die context werd een zorgvuldige aërodynamische studie – ook in de windtunnel – uitgevoerd om de rijder en de passagier zo goed mogelijk te beschermen tegen de wind, sissende geluiden te verminderen en de warmte van het motorblok weg te leiden van de benen van de rijder. Het resultaat is een plexiglas scherm met een nieuwe vorm, in hoogte verstelbaar met een enkele vinger, in combinatie met twee zijdelingse deflectoren. De vormen van de handbeschermers en de onderdelen die het meest aan de wind zijn blootgesteld zijn tot in detail bestudeerd, evenals het “geluid” van het motorblok, dat verfijnd maar altijd aanwezig is en met de typische Ducati sound. Het V4 Granturismo motorblok heeft ook de strategie om de achterbank bij stationair toerental te deactiveren. Op deze manier wordt bij het stoppen bij een verkeerslicht de achterbank gedeactiveerd (er is geen verbranding in de cilinders), waardoor het thermisch comfort van de rijder en de passagier wordt verbeterd dankzij een verlaging van de temperatuur en een vermindering van het brandstofverbruik.

De Multistrada V4 heeft veel verschillende configuratiemogelijkheden om aan de behoeften van de meest uiteenlopende klanten te voldoen. Het standaard V4 model is beschikbaar in het Ducati red en vertegenwoordigt de versie die is gewijd aan de liefhebbers van het 170 pk sterke motorblok en 215 kg gewicht.

Het centrale model van het gamma, de V4 S, is zowel in de kleur “Aviator Grey” als in het Ducati red verkrijgbaar. De Ducati Multistrada V4 S kan zowel met lichtmetalen- als spaakwielen besteld worden. Voor deze motorfiets heeft Ducati een nieuw pakket aan configuraties bedacht dat direct af fabriek kan worden besteld (Essential, Travel, Travel & Radar, Performance, Full). Het is al mogelijk om alle configuratiemogelijkheden te bekijken in de bike configurator van de Ducati website.

De derde versie is de Multistrada V4 S Sport, die een bijzonder gedurfde speciale kleurstelling biedt en het standaard Performance pakket met Akrapovič-uitlaat en carbon voorspatbord bevat.

De nieuwe Ducati Multistrada V4 zal vanaf eind december verkrijgbaar zijn bij de Ducati dealers in Nederland vanaf 22.390 Euro en vanaf begin januari bij de dealers in België vanaf 19.290 Euro.

De perskit van de nieuwe Multistrada V4 is beschikbaar op het Ducati Media House. Op Ducati.com is het mogelijk om de presentatie van de motorfiets te bekijken die ook beschikbaar is op het Ducati YouTube kanaal om te embedden samen met de verschillende video’s.

#MultistradaV4
Dedicated Instagram channel: @DucatiMultistradaV4
Ducati Instagram channel: @Ducati
 

Kawasaki introduceert nieuwe Versys 1000 S

Voor 2021 introduceert Kawasaki een nieuw lid in de Versys familie, de Versys 1000 S. De nieuwe Versys 1000 S  is standaard zeer rijk uitgerust  met veel van de functies die voorheen alleen op het top of the range SE-model beschikbaar waren.

De Versys 1000 S is voorzien van een soepele 1.043cc viercilinder krachtbron. Dit krachtige en koppelrijke motorblok is voorzien van elektronische gaskleppen waardoor de Versys S standaard voorzien is van Cruise Control en een indrukwekkende lijst aan veiligheidssystemen waaronder; Traction Control, Power Modes en Kawasaki’s Cornering Management functie. Deze veiligheidssystemen zijn geïntegreerd in 4 rijmodi waaronder Sport, Road, Rain en de volledig naar eigen wens te configureren Rider mode.

Het belangrijkste verschil met de Versys 1000 SE bevindt zich in de vering. Deze bestaat voor de Versys 1000 S uit een handmatig verstelbare Showa 43mm USD-voorvork met instelbare rebounddemping en veervoorspanning en achter een horizontale back-link vering voorzien van een gasgevulde Showa schokdemper met instelbare rebounddemping en veervoorspanning. Door de focus te leggen op weggebruik in plaats van off-road heeft de Versys 1000 S de beste handling in zijn klasse.

Met de Versys 1000 S rij je langer en ga je verder door de hoge mate van comfort. De typische Versys styling – met volledige LED verlichting en bochtenverlichting – zorgt samen met het verstelbare windscherm voor een uitstekende windbescherming. Door de bekrachtigde slipper koppeling, welke een lichtere bediening heeft dan de meeste van zijn concurrenten, de Up/Down Quick Shifter en de uiterst comfortabele zitpositie worden lange dagen in het zadel echt een verademing.

Ook de Versys 1000 S is standaard voorzien van een prachtig TFT-display met Bluetooth verbinding. Door de Bluetooth verbinding kan de motorfiets gepaired worden met een smartphone en de Rideology app. Middels de app kan op afstand ritgegevens en motorinformatie bekeken worden zoals de km stand en  service intervallen. Verder zijn een 12V aansluiting, handvatverwarming, handkappen en Kawasaki’s unieke High Durable Paint onderdeel van de standaarduitrusting.

Nieuwe veringfilosofie op de Versys 1000 SE

Naast het nieuwe S model wordt de Versys 1000SE aangepast voor 2021. De high-end Versys 1000 SE wordt voorzien van nieuwe software voor de semi-actieve elektronische vering. De nieuwe software implementeert Showa’s ‘Skyhook’ filosofie voor een nog betere rijervaring.

Showa’s Skyhook software is door Kawasaki ingenieurs uiterst zorgvuldig afgesteld zodat het dynamische rijkarakter van de Versys 1000SE behouden blijft en het systeem een soepele handling garandeert doordat het zich continu aanpast aan de wegomstandigheden. Optimaal contact met het wegdek, verminderde neiging tot ‘’duiken’’ en nog meer stabiliteit op de snelweg en in de regen zijn slechts enkele voorbeelden van de voordelen van de nieuwe Skyhook software.

De 2021 Versys 1000 S en Versys 1000 SE zijn vanaf december beschikbaar bij uw Kawasaki dealer in de volgende kleurstellingen:

  • Emerald Blazed Green / Metallic Diablo Black / Metallic Flat Spark Black
  • Pearl Storm Gray / Metallic Diablo Black / Metallic Flat Spark Black

Om de Versys 1000S en Versys 1000SE nog completer te maken zijn er voor 2021 weer aantrekkelijke accessoirepakketten beschikbaar:

  • Tourer Edition; Mono-key zijkoffers met luxe binnentassen en een tankpad
  • Tourer+ Edition; Mono-key zijkoffers met luxe binnentassen, tankpad en LED mistlampen
  • Grand Tourer Edition; Mono-key zijkoffers met luxe binnentassen, topkoffer met rugsteun en luxe binnentas, tankpad, LED mistlampen, GPS steun en Frame sliders.

Note van de redactie: Heeft u zo’n mooie Kawasaki Versys 1000 S of Kawasaki Versys 1000 SE? Dan wilt u vast besparen op de motorverzekering? Vergelijk daarvoor de premies bij Combi Motors! Kawasaki verzekeren doet u snel en eenvoudig op combimotors.nl.

Kawasaki introduceert nieuwe Z H2 SE

Kawasaki brengt een nieuw topmodel in de toonaangevende Z-range: de Z H2 SE. Deze Special Edition van Kawasaki’s spectaculaire supercharged naked lift de wegprestaties naar een nieuw niveau dankzij elektronisch gestuurde vering en een state-of-the-art remsysteem. Daarnaast valt het unieke, aansprekende Sugomi-design nog beter op dankzij een nieuwe kleurstelling en aansprekende graphics. Een breed elektronica-pakket, volledige LED-verlichting en een multifunctioneel TFT-kleurendisplay met bluetooth connectiviteit maken deze absolute heerser van de super-naked-klasse helemaal af.

De spraakmakende 998cc-viercilinderkrachtbron van de Z H2 SE biedt prestaties waar geen andere super-naked aan kan tippen. Dankzij een in eigen huis ontwikkelde supercharger combineert dit powerhouse niet alleen een onvoorstelbaar piekvermogen van 200 pk bij 11.000 tpm, maar ook een strakke en gestaag toenemende koppelafgifte, die zijn maximum van 137 Nm al bij 8.500 tpm bereikt. Dat zorgt niet alleen voor adembenemende prestaties, maar ook voor een uitstekende all-round beheersbaarheid die hem ook toegankelijk maakt voor een breed publiek. Die beheersbaarheid wordt verder ondersteund door een keur aan hightech assistentiesystemen, zoals elektronische cruisecontrole, tractiecontrole, diverse power modes, een up/down quickshifter, een cornering-managementsysteem, launch control en intelligent ABS. Al deze systemen zijn op elkaar af te stemmen door middel van Bluetooth connectiviteit en de Kawasaki Rideology App.

De Z H2 SE zet nieuwe normen op het gebied van wendbaarheid, stabiliteit en wegligging dankzij een zeer stijf trellisframe en een state-of-the-art elektronisch “skyhook” veersysteem. Dit systeem beschikt over een 43mm Showa SFF-CA voorvork en een BFRC lite achterschokdemper, waarvan de demping automatisch real-time wordt afgestemd op de rijstijl, de rijomstandigheden en het wegdek. Dit leidt onder alle omstandigheden tot een ongeëvenaard stabiel, comfortabel en beheersbaar weggedrag. Het voelt bijna of de motorfiets aan een onzichtbare haak vanuit de lucht is opgehangen, vandaar de naam “skyhook”-vering. Het rijwielgedeelte profiteert daarnaast van een Brembo rempomp en superlichte Brembo Stylema remklauwen voor een directere respons en fellere remprestaties.

De Z H2 SE staat medio februari bij de Kawasaki dealers in de showroom voor € 23.249,- in de kleur Golden Blazed Green / Metallic Diablo Black.

De ZH2 is voor 2021 beschikbaar voor € 20.649,-  in de kleuren:

•             Metallic Spark Black / Metallic Graphite Gray / Mirror Coated Spark Black

•             Golden Blazed Green / Metallic Diablo Black

De Z H2 SE is de keizer van de Supernakeds!

Note van de redactie: Benieuwd naar de verzekeringspremie voor uw Kawasaki Motorverzekering? Bereken hier snel wat de kosten per maand zullen zijn.

Kawasaki introduceert nieuwe Ninja ZX-10R en Ninja ZX-10RR

Na het behalen van de zesde superbike wereldtitel op rij introduceert Kawasaki – in nauwe samenwerking met het Kawasaki Racing Team – een nieuw hoofdstuk in de legendarische Ninja familie. De nieuwe Ninja ZX-10R en Ninja ZX-10RR.

De Ninja ZX-10R maakt gebruik van een 998cc 4-in-lijn motorblok met sleeptuimelaars en een nieuw nokkenasprofiel. Nieuw voor dit jaar is een luchtgekoelde oliekoeler voor betere koeling en prestaties. Door onder andere een herzien uitlaatsysteem voldoet het blok nu aan de Euro 5 normen zonder vermogen te verliezen. Het piekvermogen is verschoven naar hogere toerentallen om rijders meer stabiliteit en vertrouwen te geven tijdens het accelereren uit bochten.  De close ratio cassette versnellingsbak heeft kortere ratio’s in versnelling 1,2 en 3 en een groter achter tandwiel om zo sneller te accelereren in lage tot middelhoge toeren. Enkele versnellingstandwielen zijn voorzien van een ‘’dry film lubricant’’ om zo soepeler en trefzekerder schakelen te faciliteren.

Om het meeste uit de Ninja ZX-10R te halen is de motor uitgerust met een grote hoeveelheid elektronische rijhulpsystemen waaronder; Up/Down Quick Shifter, Sport Traction Control, Launch Control, Bochten ABS, instelbare Engine Brake Control, Öhlins Electronic Steering Damper, Kawasaki’s unieke Cornering Management Functie en 4 selecteerbare rijmodi (Sport, Road, Rain en de – naar eigen wens te configureren – Rider mode).

De updates van het chassis omvatten een 1 mm lager scharnierpunt van de swingarm (in hoogte verstelbaar op het RR model) voor een verbeterde veerwerking tijdens uitaccelereren. De langere swingarm (+8 mm) en grotere vorksprong (+2 mm) vergroten de totale wielbasis tot 1,450mm en geven de ZX-10R een nóg stabieler rijgedrag. De grotere vorksprong vertaalt zich in een kortere naloop wat resulteert in beter insturen in een bocht, met name in de gas-los fase.  Ook de veerconstante is veranderd: de voorvork is nu zachter en de schokdemper harder, terwijl een groter klemoppervlak van de onderste kroonplaat de stijfheid van de voorvork vergroot voor meer precisie.

Het afremmen gebeurt middels ø330 mm semi-zwevende schijven en Brembo M50 Monobloc-remklauwen gekoppeld aan een radiale Brembo rempomp. De achterrem is voorzien van nieuwe remblokken voor meer stabiliteit en remkracht. Het reservoir voor de achterrem is verder naar binnen gemonteerd om de rijder meer bewegingsvrijheid te geven.

Nog een in het oog springende verandering is het nieuwe uiterlijk. Het onmiskenbare Ninja uiterlijk is voorzien van innovatieve geïntegreerde winglets om te zorgen voor meer downforce. Ten opzichte van de oude ZX-10R creëert dit nieuwe ontwerp maar liefst 17% meer neerwaartse druk terwijl de luchtweerstand wordt verminderd met 7%. De achterzijde is herzien om een lagedrukgebied te creëren achter de rijder. In combinatie met de bredere topkuip, een 40 mm hoger scherm, verder naar voren geplaatste clip-ons en hogere voetsteunen zorgt dit voor betere aerodynamica en meer windbescherming voor de rijder.

Achter de nieuwe topkuip gaan er meer nieuwe toevoegingen schuil. Zo is er een nieuw 4.3’’ TFT-display -inclusief Bluetooth verbinding – met 2 selecteerbare layouts, een prominente schakelindicator en op comfort gerichte functies zoals elektronische Cruise Control en optioneel verwarmde handvatten. De rondom volledige LED verlichting bevat, voor het eerst op een motorfiets, Direct Projection koplampen. Deze koplampunits zorgen voor een betere lichtopbrengst en een gewichtsbesparing van 450 gram ten opzichte van conventionele koplampen.


Nieuwe Ninja ZX-10RR

Naast de nieuwe ZX-10R, is er de nieuwe ZX-10RR. Met recht een Superbike replica voor op straat. Het motorblok is het summum van race geïnspireerde techniek. Zo is het motorblok van de RR voorzien van Pankl Titanium drijfstangen, Pankl lichtgewicht zuigers, Pankl zuigerpennen met DLC coating, een gewijzigde nokkenas en nieuwe klepveren. Deze wijzigingen zorgen voor een hogere toerenlimiet (+400 tpm t.o.v. de ZX-10R), meer piekvermogen en een gewichtsbesparing in het motorblok van 500 gram.

Om de ZX-10RR af te maken is deze standaard voorzien van speciaal ontwikkelde Marchesini wielen van gegoten aluminium. Deze lichtgewicht wielen zorgen voor een lichtere handling, in het bijzonder tijdens het snel veranderen van richting. Slechts 500 stuks van deze nieuwe RR zullen worden geproduceerd.

Prijs en beschikbaarheid

De nieuwe Ninja ZX-10R en Ninja ZX-10RR zijn beschikbaar vanaf medio mei 2021.

Ninja ZX-10R                     KRT-edition                       €21.999,-

Ninja ZX-10R                     Flat Black                            €21.999,-

Ninja ZX-10RR                   Lime Green                       €32.999,- (Gelimiteerde oplage)             

Note van de redactie: Bent u van plan om een nieuwe Kawasaki Ninja ZX-10R aan te schaffen? Bereken dan eerst even uw verzekeringspremie via Combi Motors. Wij helpen u graag om uw Kawasaki te verzekeren.

Ducati onthult nieuwe XDiavel voor 2021

Borgo Panigale, Bologna, 11 november 2020 – De reis om het nieuwe Ducati 2021 gamma te ontdekken gaat verder met de tweede aflevering van de Ducati World Première webserie die de wereld het laatste nieuws over de twee XDiavel en Ducati Scrambler families onthult. Twee werelden die ver van elkaar verwijderd zijn, maar die een essentiële eigenschap gemeen hebben: een unieke, onderscheidende en onconventionele persoonlijkheid.

XDiavel is een cruiser met Ducati genen; het resultaat van de combinatie tussen twee schijnbaar verre universa. Het ontspannen tempo op lage snelheid typisch voor de Cruiser wereld en de adrenaline van Ducati’s eigen sportieve rijden vinden beide hun plaats in deze elegante, technologische en leuke motorfiets.

Voor 2021 vernieuwt Ducati het XDiavel gamma door de introductie van twee nieuwe versies: XDiavel Dark en XDiavel Black Star. Daarnaast worden alle XDiavel modellen Euro 5, waardoor ze 8 pk en 0,2 kgm aan maximaal vermogen en koppel krijgen, met een soepelere leveringscurve.

XDiavel Dark versterkt de schoonheid van de Ducati cruiservormen dankzij de essentie van de matt black kleurstelling. Op de XDiavel Dark is de totale zwarte kleurstelling ook uitgebreid naar de mechanische onderdelen, platen en afwerkingen, waardoor een van Ducati’s “Reduce to the Max” designprincipes wordt versterkt. De XDiavel Dark staat voor zuiverheid, essentie en de toegang naar de XDiavel wereld.

De nieuwe XDiavel Black Star versie daarentegen laat liefhebbers de sportieve kant van de Ducati cruiser zien, met een kleurstelling en uitrusting geïnspireerd op de wereld van de sportwagens. De speciale kleurstelling wisselt mat grijs en zwart af met onvermijdelijke rode accenten. De kleuraccenten zijn helder en gekruist, waarbij het concept van de X, dat de familie kenmerkt, wordt overgenomen. Op deze motorfiets is geen enkel detail over het hoofd gezien: de rode cilinderkoppen doen denken aan de 100% Ducati stijl, terwijl het zadel, verrijkt met suède stof die veel grip biedt, doet denken aan de sportiviteit van het merk.

Hieronder staat vermeld wanneer de nieuwe modellen bij de Ducati dealers verkrijgbaar zijn en de prijzen in Nederland en België.

  Verkrijgbaar Nederland België
XDiavel Dark December € 23.690 € 20.590
XDiavel Black Star December € 29.590 € 25.690

 

Note van de redactie: Heeft u een Ducati XDiavel of overweegt u een nieuwe Ducati XDiavel Black star aan te schaffen? We informeren u graag over het verzekeren van deze Ducati.