Suzuki GSX-S1000GT leverbaar voor € 16.499,-

Een scherp uiterlijk, een uitgebreid pakket aan assistentiesystemen en een soepele en krachtige 999 cc viercilinder. De Suzuki GSX-S1000GT is klaar voor een nieuw toerseizoen. Vanaf eind november staat Suzuki’s nieuwste Grand Tourer bij de Nederlandse Suzuki-dealer.

  • Krachtigste en lichtste sport-tour machine in zijn klasse
  • Groot (6,5 inch) full colour TFT-scherm met standaard smartphone connectiviteitsmodule
  • Keuze uit drie stijlvolle kleurstellingen
  • Leverbaar vanaf eind november voor € 16.499,-

Sportief toeren

De nieuwe Suzuki GSX-S1000GT biedt het beste van twee werelden: het lichtgewicht aluminium frame, de volledig instelbare voorvork en de aluminium swingarm zorgen voor een zeer sportief rijgedrag, terwijl de zithouding, de positie van het stuur, de krachtige 999 cc viercilinder en de 19 liter grote brandstoftank zorgen voor zeer veel toerplezier. Het nieuwe 6,5 inch grote TFT-kleurendisplay met smartphoneconnectiviteit en het uitgebreide pakket aan assistentiesystemen, dat onder meer bestaat uit Cruise Control, Low RPM Assist, ABS, de Suzuki Drive Mode Selector (drie standen) en de Bi-directional Quickshifter maken van de GSX-S1000GT de ultieme sportieve toermotor van Suzuki.

Koppel

Bij sportief toeren hoort ook een blok dat zich overal thuisvoelt. Het krachtige 999 cc viercilinder motorblok, dat technisch gelijk is aan dat van de GSX-S1000, voldoet aan de laatste EU5-emissie-eisen. Het blok blinkt uit door zijn hoge koppel en vermogen in een breed toerengebied: precies wat je wilt bij een toermotor. Het blok produceert 106 Nm bij 9.250 t.p.m. Het piekvermogen komt op 112 kW (152 pk) bij 11.000 t.p.m.

November

Vanaf eind november kunnen consumenten de Suzuki GSX-S1000GT zelf gaan ervaren. Er is keuze uit drie stijlvolle kleuren voor de GSX-S1000GT: Metallic Triton Blue, Metallic Reflective Blue en Glass Sparkle Black. Voor alle kleuren geldt dezelfde vanafprijs: € 16.499,-. Optioneel zijn er verschillende accessoires beschikbaar, waaronder een set zijkoffers in de kleur van de motor. Deze koffers hebben een inhoud van 36 liter – ruim genoeg dat er een helm in past – per stuk en passen zeer goed bij het design van de GSX-S1000GT.

Note van de redactie: Het verzekeren van deze Suzuki GSX-S1000GT is eenvoudig te regelen via het vergelijkingsportaal van Combi Motors Verzekeringen. Hiermee kunt u binnen 1 minuut de premie bereken om uw motor te verzekeren.

Kawasaki introduceert de nieuwe Z650RS

In 2022 ontketent Kawasaki een ‘’Retrovolutie’’ met de introductie van de nieuwe Z650RS. De Z650RS is een volledig nieuwe uitbreiding in de razend populaire Kawasaki Modern Classic range. Dit nieuwe model is het resultaat van maar liefst 50 jaar Z-erfgoed en is een moderne weerspiegeling van Kawasaki ’s rijke historie.

De nieuwe Z650RS is een hommage aan de originele Z650-B1 uit 1977. De basis van dit nieuwe model wordt gevormd door het 649cc parallel-twin motorblok met een balans as, bekrachtigde slipperkoppeling en speciaal voor de Z650RS ontworpen motordeksels. Voor het gebruik in deze Retro Sport is het blok getuned met de focus op souplesse in lage toeren en koppel en vermogen in middelhoge toeren. Hiernaast is dit blok zeer betrouwbaar en zuinig qua verbruik en staat dus garant voor vele zorgeloze kilometers rijplezier.

Het chassis bestaat uit een stalen Trellis frame. Deze frameconstructie is zeer licht en gecombineerd met de korte wielbasis zorgt dit voor een geweldige handling. Het nieuwe subframe loopt minder steil omhoog waardoor de kenmerkende horizontale duck tail ontstaat. Wat de vering betreft, wordt het werk aan de voorkant gedaan door ø41 mm conventionele voorvork en achter door een horizontale backlink met instelbare veervoorspanning. Ten opzichte van de Z650 heeft de RS een meer ontspannen rijpositie door een nieuw stuur welke 50mm hoger is en 30mm dichter bij de rijder staat.

De specificaties zijn één ding, maar de styling van de Z650RS is de grote eyecatcher. De Z650-B1 stond model voor het ontwerp en dat is terug te zien in de iconische designelementen; de prachtige tank, zijpanelen en niet te missen ducktail. De liefde voor detail gaat verder in de cockpit met 2 analoge ‘’artillery shell’’ tellers  en daartussen een fraai LCD-display om zo looks en functionaliteit te combineren. De LED- koplamp, richtingaanwijzers en achterlicht geven het klassiek correcte ontwerp een moderne touch waarbij het achterlicht zo is ontworpen dat het lijkt alsof deze als één geheel verlicht wordt – in tegenstelling tot conventionele LED-lampen waarbij het licht een verzameling losse lichtpunten is.

Van de drie beschikbare kleuren staat de Candy Emerald Green met zijn pin striping het dichtste bij de originele Z650 uit 1977 staat. Samen met de gegoten spaakwielen en een reeks originele Kawasaki accessoires voor handen is de Z650RS een lust voor het oog. 2022 wordt het jaar van de “Retrovolutie” met de nieuwe Z650RS.

De nieuwe Z650RS staat vanaf november bij de Kawasaki dealers in de volgende kleuren:

  • Metallic Spark Black
  • Candy Emerald Green
  • Metallic Moondust Gray / Ebony 

Prijzen worden later dit jaar bekend gemaakt. Voor de houders van een A2 (code 80) rijbewijs is er een 35kW versie beschikbaar zodat je in stijl kunt beginnen aan jouw motor carrière.

Note van de redactie

Voor het verzekeren van uw Kawasaki bent u bij Combi Motors Verzekeringen aan het juiste adres. Of u nu deze nieuwe Kawasaki Z650RS overweegt aan te schaffen of een andere Kawasaki, we adviseren u graag over de keuze voor de juiste dekking.

Kawasaki maakt nieuwe 2022 kleuren voor de Ninja 650 bekend

De gebruiksvriendelijke Ninja 650 combineert sportief rijden met dagelijkse bruikbaarheid. De ideale combinatie van rijplezier en gebruiksgemak maakt deze Sport Tourer zeer geliefd bij een breed publiek.

Voor het komende seizoen komen er naast de herkenbare groene KRT kleurstelling twee compleet nieuwe kleuren bij voor 2022.

De middelzware Sport Tourer is geliefd onder zowel beginnende als ervaren rijders. Zijn koppelrijke 649cc parallel-twin in combinatie met het lichte rijwielgedeelte onderstrepen de sportieve aspiraties. Een comfortabele rijpositie, kuipwerk met geïntegreerd windscherm en laag verbruik maken het mogelijk om in comfort lange afstanden af te leggen. Om de Ninja 650 geschikt te maken voor het A2 rijbewijs is er een 35kW kit beschikbaar.

De scherpe styling wordt geaccentueerd door de LED-koplampen en het moderne TFT-kleurendisplay met Bluetooth Smartphone connectiviteit. Het scherm geeft informatie over o.a. de huidige versnelling, schakelindicator, brandstofmeter en ECO indicator. Via de Kawasaki Rideology app kan de rijder thuis vanaf de bank, naast alle normale meldingen, ook functies als GPS-route informatie en geplande onderhoudsinformatie bekijken op zijn smartphone.

Vanaf december staat de 2022 Ninja 650 bij de Kawasaki dealers in de volgende kleuren:

  • Lime Green / Ebony / Pearl Blizzard White (KRT edition)
  • Pearl Robotic White/Metallic Carbon Gray
  • Metallic Matte Graphene Steel Gray

Note van de redactie:

Ook voor het verzekeren van deze Kawasaki Ninja 650 op 35kW hebben wij een zeer geschikt aanbod.

2022- Suzuki GSX-S1000GT

Suzuki presenteert de nieuwe GSX-S1000GT: een Grand Tourer met de indrukwekkende prestaties en agressieve styling van de eerder dit jaar geïntroduceerde nieuwe GSX-S1000, waarmee de GT ook technische en elektronische features gemeen heeft. De nieuwkomer valt op door een scherp gelijnd en zeer gestroomlijnd front met fraai horizontaal geplaatste LED-koplampen en positieverlichting. De vormgeving zorgt tegelijk voor stabiliteit bij hoge snelheden en hoog comfort om lange afstanden moeiteloos vol te houden.

  • Krachtigste en lichtste sport-tour machine in zijn klasse
  • Met aluminium frame en swingarm afgeleid van de GSX-R1000
  • Uitgebreid pakket aan assistentiesystemen, inclusief Cruise Control,

Bi-directional Quickshifter, drie rijmodi en vijf standen tractiecontrole

  • Suzuki Clutch Assist & Low RPM Assist
  • Groot (6,5 inch) full colour TFT-scherm
  • Standaard smartphone connectiviteitsmodule via Suzuki mySPIN (voor navigatie, telefoonfuncties en muziek via het TFT-scherm)
  • Ruime keuze aan accessoires, o.m. geïntegreerde zijkoffers (36 liter per stuk), touringwindscherm, handvatverwarming etc.
  • Keuze uit drie stijlvolle kleurstellingen

Krachtig design

De Suzuki GSX-S1000GT valt op door een compleet nieuw design. De scherpe vormgeving met een breed ogend front en een slanke achterzijde maakt direct indruk. De scherpe lijnen van de kuip in combinatie met LED-positie- en -koplampen geven deze sport-tour machine een zeer sportief voorkomen. Waarbij het windscherm door zijn vorm bijdraagt aan de aerodynamische efficiëntie en aan het rijcomfort bij hoge snelheid.

Lineaire koppelopbouw

Het 999 cc viercilinder motorblok, dat technisch gelijk is aan dat van de GSX-S1000, voldoet aan de laatste EU5-emissie-eisen. Het blinkt uit door een hoog vermogen en koppel in een breed toerengebied. De elektronisch geregelde ride-by-wire gasklepbediening en een compleet opnieuw ontworpen compact 4-2-1-uitlaatsysteem dragen bij aan een lineaire koppelopbouw over vrijwel het complete toerenbereik. Het blok produceert 106 Nm bij 9.250 t.p.m. Het piekvermogen komt op 112 kW (152 pk) bij 11.000 t.p.m.

Uitgebreid pakket assistentiesystemen

Standaard wordt de Suzuki GSX-S1000GT uitgerust met een uitgebreid elektronicapakket. Dit bestaat uit onder meer uit het Suzuki Easy Start System, ABS, Cruise Control, Low RPM Assist en de Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) met drie standen. Het Suzuki Traction Control System (STCS) heeft vijf standen en kan uitgeschakeld worden. Een Bi-directional Quickshifter – ook uitschakelbaar – maakt razendsnel op- en terugschakelen mogelijk.

Aluminium frame

Het aluminium twin-spar frame is licht en compact en zorgt voor een sportief stuurgedrag, verhoogde stabiliteit en veel rijplezier. De 43 mm Kayaba (KYB) voorvork is volledig instelbaar. De aluminium swingarm is gelijk aan die van de GSX-R1000 en zorgt voor een sublieme wegligging bij alle snelheden. De nieuwe Dunlop SPORTMAX Roadsport 2-banden en uitstekend doseerbare radiaal gemonteerde Brembo-vierzuigerremklauwen voor met 310 mm remschijven maken het tot een echte Grand Tourer.

Ontspannen zithouding

De zithoogte (810 mm) en positie van het stuur zorgen voor een ontspannen zithouding, die urenlang moeiteloos vol te houden is. De bevestiging van het stuur en de van rubber voorziene voetsteunen elimineren trillingen. De grote (19 liter) brandstoftank zorgt voor een grote actieradius.

Grote (6,5 inch) kleurendisplay en Suzuki mySPIN

De cockpit van de Suzuki GSX-S1000GT is voorzien van een nieuwe 6,5-inch TFT-kleurendisplay met USB-contact voor het opladen van de smartphone. Met de Suzuki mySPIN-app is elke smartphone (met iOS- of Android-besturingssysteem) via Wireless LAN en Bluetooth te koppelen. De rijder kan met Suzuki mySPIN alle functies selecteren en activeren, die op het TFT-scherm worden weergegeven, met de schakelaars links op het stuur. Vanuit het basismenu met vijf keuzes (contacts, phone, maps, music en calendar) kan de rijder de benodigde functies en informatie gebruiksvriendelijk vinden. Daarnaast biedt Suzuki mySPIN de mogelijkheid om op je smartphone informatie over de gereden ritten terug te zien.

Stijlvolle Grand Tourer

De horizontale LED-koplamp met positieverlichting geeft de Suzuki GSX-S1000GT een uniek en herkenbaar gezicht. Richtingaanwijzers, achterlicht en remlicht zijn eveneens voorzien van LED-technologie. De optionele zijkoffers in kleur sluiten mooi aan bij het scherpe design van de Grand Tourer. Er is keuze uit drie stijlvolle kleuren voor de GSX-S1000GT: Metallic Triton Blue, Metallic Reflective Blue en Glass Sparkle Black. De nieuwe GSX-S1000GT wordt dit jaar nog bij de Suzuki dealer verwacht.

Note van de redactie:

Voor het verzekeren van deze Suzuki GSX-S1000GT helpen wij u graag. We vergelijken diverse verzekeraars voor u, zodat u de juiste keuze kunt maken. Direct uw motorverzekering vergelijken? Klik hier

Kawasaki introduceert nieuwe Z900 SE voor 2022

The best just got better. De immens populaire Z900 staat sinds zijn introductie in de top van bestverkochte motoren in Europa en kan rekenen op lovende kritieken van motormedia.

In 2022 wordt de beste naked bike nóg beter met de introductie van de nieuwe Z900 SE.

 De Z900 SE (Special Edition) zet het enorme succes van de Z900 voort en tilt het beste totaalpakket in de naked bike klasse naar een hoger niveau met hoogwaardige rem- en veringcomponenten en een unieke kleurstelling. Gebleven zijn het 948cc vier-in-lijn motorblok met sensationele vermogensafgifte en het speciaal getunede inlaatgeluid. Dit wordt aangevuld met een zeer complete standaarduitrusting bestaande uit Traction Control (KTRC), geïntegreerde rijmodi, ABS, TFT-kleurendisplay en Bluetooth smartphone connectiviteit.

Aan de voorzijde is de SE uitgerust met hoogwaardige remcomponenten van Brembo. Radiaal gemonteerde M4.32 remklauwen, ø300 mm remschijven en staalomvlochten remleidingen maken deel uit van de uitrusting evenals een Nissin hoofdremcilinder. Deze nieuwe componenten zorgen voor betere remprestaties, meer precisie en meer controle.

De drang naar perfectie gaat verder in de vering. Aan de achterzijde is nu een Öhlins S46 schokdemper gemonteerd met een afzonderlijke veervoorspanningsregelaar. Met de gemakkelijk te bereiken stelknop kan de schokdemper snel en eenvoudig versteld worden. De ø41mm upside down voorvork is volledig aan te passen naar de wensen van de rijder met instelbare compressie- en rebounddemping en traploos verstelbare veervoorspanning.

Last but not least krijgt de Special Edition een unieke kleurstelling, belly pan in kleur en een goudkleurige voorvork. Samen met het uitgesproken Sugomi design en Trellis frame is de Z900 een naked die in het oog springt.

Om aan de verwachte grote vraag te voldoen staat de Z900 SE vanaf eind december bij de Kawasaki dealers. Prijzen worden later bekend gemaakt.

Note van de redactie: Deze Kawasaki Z900 SE verzekeren doe je eenvoudig via Combi Motors Verzekeringen. Eenvoudig vergelijk je 144 motorverzekeringen binnen een paar minuten.