De Diavel V4 is gespierd, sportief, overdreven en elegant tegelijk, in staat om in elke context de aandacht te trekken, en verenigt schijnbaar uiteenlopende technische, dynamische en stilistische kenmerken, zoals die van sport nakeds en muscle cruisers.

De opwindende prestaties van de V4 Granturismo motor worden gecombineerd met een verrassende wendbaarheid en dynamiek voor een dergelijke motorfiets.

V4 Granturismo: de onbetwiste hoofdrolspeler

In de filosofie van de Diavel is de motor de spil waar alles om draait: prestaties, karakter en stijl. Daarom begonnen de Ducati ontwerpers met de V4 Granturismo, waardoor deze de ster van alle ontwerpelementen werd, met het mechaniek prominent in beeld als onderscheidend kenmerk.

Muscle-cruiser met supersport persoonlijkheid

Met een stalen brandstoftank met een geanimeerde, sculpturale vorm die doet denken aan Ducati supersportmotoren, is de staart licht, slank en scherp. De luchtinlaten vormen een brekend element in het zijaanzicht, die alle gespierde kracht overbrengen.

Karakter en uniekheid zitten in de details

Het LED-dagrijlicht aan de voorzijde heeft een dubbele C-vorm. Het achterlichtcluster bestaat uit een serie punt-LED’s onder de staart, met een zeer origineel design dat de dubbele C van de DRL herhaalt en niet onverschillig kan laten.

Verrassend licht

De Diavel V4 heeft een chassis met een monocoque frame en een enkelzijdige achterbrug, beide van aluminium, wat in combinatie met de lichtheid van de V4 Granturismo resulteert in een leeggewicht zonder brandstof van 223 kg, een besparing van meer dan 13 kg ten opzichte van de Diavel 1260 S.

Vermogen, soepelheid en lichtheid

De Diavel is uitgerust met de 1,158 cc V4 Granturismo motor, een centraal element van het ontwerp van de motorfiets en tegelijkertijd een technische keuze die de prestaties, de dynamiek en het rijplezier verbetert. Krachtig (168 pk), rijk aan koppel bij elk toerental (met een piekwaarde van 12,8 kgm bij 7.500 tpm) maar ook extreem licht en compact, is de V4 Granturismo (die is afgeleid van de Desmosedici Stradale of Panigale V4 en Streetfighter V4) tegelijkertijd soepel, regelmatig en plezierig vanaf de laagste toerentallen.

Een opwindend en onmiskenbaar geluid

De Twin Pulse ontstekingsvolgorde, samen met het speciale uitlaatsysteem ontwikkeld met veel aandacht voor “geluidskwaliteit”, kenmerkt onmiskenbaar het stempel van de V4 Granturismo. Het uitgebreide deactiveringssysteem voor de achterste cilinders, waarmee de motor als tweecilinder of als viercilinder kan werken met een onmerkbare overgang door zijn geleidelijkheid, genereert een verandering in de toon van het uitlaatgeluid bij de overgang van de ene modus naar de andere. Een dieper geluid, met lagere frequenties, kenmerkt de V4 Granturismo wanneer alleen de twee voorste cilinders actief zijn. De frequenties worden daarentegen hoger wanneer alle vier de cilinders werken.

Ontworpen om ver te gaan

Het controle-interval van de klepafstelling bij 60.000 km en de geplande olieverversing om de 15.000 km of 2 jaar betekenen maar één ding: meer tijd om te rijden en te genieten.

Het uitgebreide deactiveringssysteem voor de achterste cilinders

Bij de ontwikkeling van de V4 Granturismo werd ook rekening gehouden met het brandstofverbruik en het comfort: het uitgebreide deactiveringssysteem van de achterbank werkt zowel tijdens stops met draaiende motor, om het verbruik te verminderen en het thermisch comfort van de bestuurder en de passagier te verbeteren.

Personalisering

Liefhebbers die de toermogelijkheden van hun Diavel V4 willen uitbreiden, vinden vele opties in de Ducati Performance catalogus, te beginnen met de semi-stijve koffers met een totale capaciteit van 48 liter waar de Diavel V4 klaar voor is (geen frames nodig) die samen met de passagiersrugleuning en de touring plexi comfortabele tochten mogelijk maken, zelfs met een passagier.

De sportievere kant van de Diavel V4 wordt daarentegen versterkt door de straatlegale uitlaatdemper met cover en vier titanium eindkappen.

Billet onderdelen, carbon onderdelen, droge koppeling (alleen voor racegebruik), gesmede wielen en remklauwen in rode of zwarte kleur breiden de mogelijkheden om de nieuwe Diavel V4 aan te passen verder uit.

Noot van de redactie:

Wil jij een Ducati Diavel V4 verzekeren? Bereken dan hier je premie!

Bij het kopen van een nieuwe Ducati komt veel kijken, hier kan je op letten.

THRILLING BLACK
DUCATI RED