Last van Corona-kilo’s? Geen probleem, dit zijn namelijk de echte zwaargewichten in motorland! In autoland is het gewicht bepalend voor de hoogte van de wegenbelasting. Dat is in motorland niet het geval, daar is de wegenbelasting per provincie vastgelegd, onafhankelijk van het gewicht. Het gewicht van een motor heeft bij een aantal verzekeraars wel invloed op de premie. In veel gevallen zelfs een gunstig effect, indien er met een verhouding tussen het gewicht en vermogen wordt gerekend, dan zorgt een hoog gewicht voor een scherpere premie.

Wij doken voor u in onze portefeuille en hebben de top 20 zwaarste motoren voor u op een rijtje gezet!

Ducati Diavel 1260 S

20) Ducati Diavel 1260 S

244 kg De eerste en enige Ducati in de lijst is een Ducati Diavel. Kort hierop zou de Ducati Multistrada 1260 S D-Air staan met 239 kilogram.

19) BMW R1250 GS Adventure

268 kg Op de foto zien we de reguliere BMW R1250 GS, met de koffers komt hij op 268 kilogram. Dit is slechts de helft van de nummer 1!

18) Triumph Rocket III GT 294 kg

17) Yamaha FJR 1300 as UE Yccs 296 kg

16) Triumph Thunderbird Commander 303kg

Kawasaki 1400 GTR

15) Kawasaki 1400 GTR

met 305 kilogram de zwaarste Kawasaki die wij in de boeken konden vinden. Niet gek met een 1400 cc blok natuurlijk. Deze vinden we ook in de ZZR1400 echter is die niet uitgerust met koffers en dergelijke.

14) Indian Chieftain Dark Horse

met 341 kg is deze Amerikaanse schone flink aan het gewicht.

13) Yamaha XV 1900 A Midnightstar 347 kg

12) Suzuki M1800 R Intruder 347 kg

11) Triumph Thunderbird LT 349 kg

10) Yamaha XV 1900 A Cas. F. dr.

360 kg. De Yamaha XV 1900 Midnightstar is de zwaarste Yamaha die wij in de boeken konden vinden.

9) Suzuki C 1500 BT Intruder

363 kg De eerste Suzuki in de lijst. De zwaarste Suzuki dat moet natuurlijk de Intruder zijn! 363 kilogram schoon aan de haak.

8) Indian Chief Vintage

364 kg Hoe zou het zijn om de Route 66 te rijden met een Indian Chief Vintage? Gewicht is dan van ondergeschikt belang!

7) BMW K1600 Grand Tour

364 kg Een van de zwaarste motoren in de gelederen van BMW. Met een 6-cilinder blok een ultiem tourgenot. Tevens zeer geliefd bij politie en marechaussee.

6) Honda GL 1800 Gold Wing TDL

383 kg. De tweede niet-Harley-Davidson in deze lijst is de Honda GL 1800 Gold Wing TDL, een flinke motorfiets, toch vallen de 383 kg snel weg als het gevaarte eenmaal rijdt!

Harley-Davidson CVO Road Glide

5) Harley-Davidson CVO Road Glide 405 kilogram

Harley-Davidson Road Glide Limited

4) Harley-Davidson Road Glide Limited 407 KG

Harley-Davidson Ultra Limied

3) Harley-Davidson CVO Ultra Limited 411 kg Het zal u niet verbazen dat ook de nummer 3 een Harley-Davidson betreft. Ook een CVO.

Harley-Davidson CVO Limited

2) Harley-Davidson CVO Limited

428 kg. Het topstuk van Harley-Davidson is de CVO lijn. De custom afdeling van Harley-Davidson heeft hier alles uit de kast gehaald om een zo luxe mogelijke motorfiets af te leveren. De CVO Limited weegt maarliefst 428 kilogram.

  1. De onbetwiste nummer 1: Boss Hoss LS3. Het Amerikaanse merk staat bekend om haar custom gebouwde motorfietsen met daarin een kenmerkend Chevrolet V8 blok. U leest het goed, een automotor in een motorfiets! Hierdoor heeft de motor een duizelingwekkend vermogen van 570 pk, ten opzichte van een gewicht van circa 563 kilogram.

Trikes

In de categorie trikes zijn er nog zwaardere jongens;

Rewaco RF1 LT-3 Turbo 615 kg de ontbetwiste nummer 1 op het gebied van de driewielers/trikes.

Harley-Davidson CVO Tri Glide 563 kg

Harley-Davidson Tri Glide Ultra Limited 546 kg

Harley-Davidson Freewheeler 492 kg