Pure ongeëvenaarde perfectie

Triumph’s oogstrelende en innovatieve Bobber, die is uitgebracht in 2017, creëerde een geheel nieuwe klassieke subcategorie. Hij inspireerde nieuwe en enthousiaste fans dankzij zijn ongeëvenaarde authenticiteit, eigen custom stijl en verbluffende techniek.

De Bobber TFC is het derde volledig nieuwe Triumph Factory Custom-model dat op de markt wordt gebracht. Deze motor blinkt uit door een unieke en ultra-premium custom afwerking en detaillering. De Bobber TFC heeft een 1.200cc High Torque blok met meer vermogen, een lichter rijwielgedeelte met hoogwaardige componenten en het hoogste niveau van de unieke TFC-uitrusting en technologie.

Zeldzaam

  • Productie gelimiteerd op 750 stuks
  • Elk met een genummerde unieke badge
  • Inclusief uniek Bobber TFC handover pack

Speciaal

  • 10 pk meer piekvermogen en 4 Nm meer piekkoppel dan de Bobber en Bobber Black.
  • Hoger vermogen en koppel over het gehele toerentalbereik
  • 39% lagere massatraagheid van de motor met een 500 tpm hoger maximum toerental
  • 5 kg lichter dan de Bobber Black.

(gewicht onder voorbehoud van definitieve homologatie in januari 2020)

Ongelooflijk hoge specificaties met unieke premium onderdelen

Inclusief:

  • Öhlins volledig verstelbare voorvork & verstelbare RSU
  • geborstelde Arrow-uitlaatdempers met koolstofvezel eindkappen
  • Dubbele Brembo M50 monobloc remklauwen
  • Brembo MCS radiale hoofdremcilinder
  • Drie rijmodi (road, rain en sport)
  • Multifunctionele led-richtingaanwijzers achter (marktafhankelijk)
  • Led-koplamp met DRL (marktafhankelijk)
  • Het puurste Bobber-silhouet met het speciale clip-on stuur.
  • Hoogwaardige afwerking en detaillering op maat, inclusief:
  • Uniek premium koolstofvezel bodywork
  • Kroonplaat met genummerde badge
  • Echt lederen zadel
  • Unieke TFC badge- en instrumenten
  • Eenmalige premium TFC kleuren
  • Kort ‘Bobber’ voorspatbord
  • Mooi zwart gepoedercoat structuurframe en swingarm met zwart
  • Geanodiseerde velgen

Met nog meer maatwerk, kracht en prestaties is deze TFC een nieuw hoogtepunt binnen de zeer succesvolle Bobber-lijn. Hij is zeldzaam, fraai en bijzonder. Dit derde TFC-model vertegenwoordigt het beste van Britse engineering, detaillering en afwerking.

Limited Edition

Met slechts 750 exemplaren wereldwijd zal de Bobber TFC een van Triumph’s meest exclusieve en gewilde moderne klassiekers zijn. Met hoogwaardige TFC badges en instrumenten met gouden details, een prachtige individueel genummerde plaquette op de bovenste kroonplaat, zal elk exemplaar volledig uniek zijn en eenmalig.

Elke Bobber TFC-eigenaar ontvangt ook een speciaal op maat gemaakt TFC-handover pack dat uniek is voor zijn motorfiets, met een genummerde, door Triumph’s CEO Nick Bloor met de hand ondertekende brief, een gepersonaliseerd, op maat gemaakt boek, een prachtige Bobber TFC-motorcover, een TFC-documentenmap en een eersteklas lederen TFC-rugzak.

Meer vermogen en koppel door een aanzienlijke upgrade van de motor

De nieuwe Bobber TFC levert 10 pk (+13%) meer vermogen dan de standaard Bobber en Bobber Black. Dit is te danken aan tal van upgrades, waaronder lichtere componenten, zoals een krukas met lage massatraagheid, koppeling, balansassen, dead-shafts, dynamo, magnesium nokkenasdeksel, dunwandige engine covers en uitlaatbochten. Naast het hogere vermogen levert de Bobber TFC ook een hoger koppel bij een lager toerental en over het gehele toerentalbereik. De piek van 110 Nm ist 4 Nm hoger dan die van de standaard Bobber en Bobber Black. Het sterk aangepaste HT-blok draait ook 500 tpm meer met een toerentalbegrenzing bij 7.500 tpm.

Er is tevens een premium one-of-a-kind uitlaatsysteem alleen voor de Bobber TFC ontwikkeld, met Arrow titanium dempers en koolstofvezel eindkappen voor dat unieke rijke en ruwe Britse twin geluid.

Lichtere en hogere specificaties

Aanzienlijke gewichtsbesparingen maken de Bobber TFC ongeveer vijf kilogram lichter dan de Bobber Black voor een nog hogere rijdynamiek. De besparing is bereikt door verfijningen van diverse motoronderdelen, een koolstofvezel bodywork, aluminium engine cradle rails, aangepast achterlicht en een lichtere accuj. Het uiteindelijke gewicht en de zadelhoogte van de nieuwe Bobber TFC, en het verschil met de standaard Triumph Bobber en Bobber Black, zullen na homologatie in januari 2020 worden vrijgegeven.

Naast de gewichtsbesparing heeft de Bobber TFC ook een hoger specificatie- en uitrustingsniveau dat leidend is voor zijn segment. Kenmerkende componenten zijn een volledig instelbare Öhlins upside-down-voorvork en instelbare Öhlins achtervering.

Uniek aan de Bobber TFC zijn ook de hoogwaardige Brembo 4-zuiger M50 radiale monobloc remklauwen en twee zwevende Brembo voorremschijven, die een uitstekende remkracht leveren. De premium specificatie gaat verder met een Brembo radiale hoofdremcilinder en een MCS spanwijdte en ratio verstelbare remhendel plus koppelingshendel.

Hoogste niveau ooit van vermogen

De in hoge mate op de rijder gerichte technologie komt tot uiting door de extra sport-rijmodus. In totaal is te kiezen uit drie rijmodi (rain, road en sport), die de gasrespons, ABS en traction control aanpassen aan de rijomstandigheden of de voorkeur van de rijder. Dit is mogelijk door de nieuwste generatie ride-by-wire, die verbeterde rijeigenschappen, veiligheid en controle biedt.

Voor een beter zicht, een lager energieverbruik en een grotere duurzaamheid is de Bobber TFC voorzien van volledige led-verlichting, waaronder een led-koplamp met een kenmerkend profiel met dagrijlicht (marktspecifieke beschikbaarheid), multifunctionele richtingaanwijzers achter (marktspecifieke beschikbaarheid), compacte richtingaanwijzers aan de voorkant en een nummerplaatverlichting.

De Bobber Triumph Factory Custom is ook uitgerust met een nieuwe tellerunit met: stijlvolle uitrusting, een prachtige, unieke TFC-kleurige wijzerplaat en een instrumentenpaneel met een nieuwe Triumph-badge. Deze unit bevat ook een digitaal menusysteem, dat belangrijke informatie weergeeft voor de rijder en toegankelijk is via de schakelaars op het stuur.

ABS en traction control zijn ook gemonteerd voor maximale veiligheid en controle. Beide systemen zijn geïmplementeerd met een minimale visuele impact – compact, responsief en onopvallend. De koppeling met koppelkrachtondersteuning is geoptimaliseerd om de inspanning van de rijder te verminderen en maakt de motor nog comfortabeler tijdens lange ritten en bij frequent stoppen en optrekken. De startonderbreker met een transponder is ingebouwd in de nieuwe hoogwaardige goudkleurige sleutel.

Hoogwaardige afwerking en detaillering op maat

Met het zetten van een nieuwe maatstaf voor een nog mooiere stijl laat de nieuwe Bobber TFC het puurste bobber-silhouet zien door zijn kenmerkende clip-on stuur en unieke prachtig ontworpen lichtgewicht carbonfiber bodywork met inbegrip van mooie carbonfiber zijpanelen met hoogwaardige badge en TFC-branding en een minimalistisch voorspatbord van carbon. Extra prachtige details zijn onder andere: gekartelde handgrepen, de unieke, sportieve rijpositie en ergonomie, state-of-the-art gefreesd aluminium boven-en onderkroonplaten met TFC-branding, premium echt lederen en verstelbaar zadel, minimale bobber-achterkant en de gefreesde aluminium olievuldop.

Dit alles komt bovenop een hele reeks prachtige mat zwarte features, waaronder de premium zwart geanodiseerde multi-spoked-out wielen, zwarte Öhlins RSU veren- en Öhlins-voorvork, zwarte engine covers en een zwart frame en swingarm. Om perfect aan te sluiten bij het zwarte thema en het carbon is de Bobber TFC verkrijgbaar in één kenmerkende, hoogwaardige two-tone kleurstelling – een kenmerkende carbonzwarte en matte carbonzwarte kleur, met een zilveren unionjack op de kniebeschermers, geborstelde Bobber foliestickers en het premium Triumph-triangel logo op de tank. De brandstoftank is ook voorzien van een goudkleurige streep en de hoogwaardige gouden details zijn over de hele motorfiets doorgetrokken, zoals de gouden details in de badges en de wijzerplaten tot de unieke sleutel met gouden details en zelfs een stijlvolle goudkleurige ketting.

De Bobber TFC heeft alle karakteristieke basiseigenschappen behouden, zoals de accucover met roestvrijstalen band, de klassieke, op de ’trommelrem’ geïnspireerde achternaaf, een aangepast achterspatbord, een contactslot in het rechterzijpaneel, bar-end spiegels en een vergrendelbare tankdop.

Triumph Factory Custom

Het nieuwe Triumph Factory Custom model weerspiegelt Triumph’s ongeëvenaarde impact op de custom scene en de unieke passie en expertise die leeft binnen onze ontwerp- en engineeringteams. Deze passie is al vele malen bewezen met een groot aantal unieke motorfietsen die in een speciale fabriekswerkplaats zijn ontworpen. Van individuele ambassadeursmotoren tot filmmotoren en meerdere racemotoren, van off-road- tot drag racing motoren. Ze zijn allemaal gebouwd om te rijden en te racen, elk met wereldklasse talent op het gebied van design en handgemaakte custom art van het Triumph fabrieksteam.

Met het ontstaan van het TFC-aanbod van de Triumph TFC Bobber en Scrambler uit 2014 en de ongelooflijke Thruxton TFC en Rocket 3 TFC, die wereldwijd de kranten haalden en een run op aanbetalingen genereerden, is de lancering van het derde TFC-model een teken dat Triumph zich inzet om de mooiste, exclusiefste en meest gewilde motorfietsen te blijven creëren die ooit zijn gemaakt. In de toekomst volgen dan ook nog meer TFC-modellen. 

SPECIFICATIES 

NEW BOBBER TFC
Engine Type Liquid cooled, 8 valve, SOHC, 270° crank angle parallel twin
Capacity 1200 cc
Bore/Stroke 97.6 mm x 80 mm
Compression 11:01
Maximum Power 87 PS @ 6,250rpm
Maximum Torque 110 Nm @ 4,500rpm
Fuel system Multipoint sequential electronic fuel injection
Exhaust Brushed stainless steel 2 into 2 single-skin exhaust system with Arrow brushed stainless silencers and carbon end caps
Final drive Chain
Clutch Wet, multi-plate assist clutch
Gearbox 6 speed
Frame Tubular steel cradle
Instruments LCD multi-functional instrument pack with analogue speedometer, odometer, gear position indicator, fuel gauge, range to empty indication, service indicator, clock, 2x trip, average & current fuel consumption display, traction control status display, heated grip ready – controlled by a handlebar mounted scroll button.
Swingarm Twin-sided, tubular steel
Front Wheel 32-spoke, 19 x 2.5 in
Rear Wheel 32-spoke,16 x 3.5 in
Front Tyre 100/90 R19
Rear Tyre 150/80 R16
Front Suspension Ohlins, Ø43mm, USD, fully adjustable, NIX 30
Rear Suspension Ohlins RSU, rebound and preload adjustable
Front Brake Dual 310mm discs, Brembo M50 4-piston radial monobloc calipers, ABS
Rear Brake Single 255mm disc, Nissin single piston floating caliper, ABS
Seat Height TBC
Rake TBC
Trail TBC
Dry Weight TBC
Fuel Tank Capacity 9 L

Note van de redactie: Deze Triumph Bobber is vanaf nu al te verzekeren! Vergelijk de motorverzekeringen!

 


Gerelateerde artikelen