NIEUWE HARLEY-DAVIDSON® SPORTSTER® S LEVERT ONGEKENDE PERFORMANCE

VOLGENDE GENERATIE SPORTSTER: MODERNE TECHNOLOGIE EN EINDELOOS VERMOGEN

MILWAUKEE (13 juli 2021) – De Harley-Davidson® Sportster® S is een geheel nieuwe sport custom die is ontworpen om een opwindende rijervaring te bieden en een nieuw tijdperk van Sportster-performance in te luiden. De Revolution® Max 1250T V-Twin-motor met 121 pk geeft de Sportster S-rijder het bevel over een onverbiddelijk, on-demand koppel. Een strak, lichtgewicht chassis en eersteklas ophanging zorgen voor een responsieve, intuïtieve handling. Van stoplicht tot stoplicht en van bocht tot bocht, de Sportster® S biedt rijders buitengewone power en prestaties en creëert een nieuwe standaard voor het langst lopende Harley-Davidson-model.

Als aanvulling op de Harley-Davidson line-up voor 2021 zal de Sportster S dit najaar bij de Harley-Davidson-dealers staan, met een basisadviesprijs van €15.995 in België en €18.495 in Nederland.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is 2021-06-04MVC_BAREKNUCKLE_D03and40899_HDI.png

“De Sportster S is de volgende geheel nieuwe motorfiets die is gebouwd op het Revolution Max-platform en zet een nieuwe prestatiestandaard voor de Sportster-lijn”, aldus Jochen Zeitz, voorzitter, president en CEO, Harley-Davidson. “Dit is een volgende generatie Sportster gedefinieerd door vermogen, prestaties, technologie en stijl. En deze maakt deel uit van ons streven om motorfietsen te introduceren die in lijn zijn met onze strategie om de begeerlijkheid te vergroten en de erfenis van Harley-Davidson voort te stuwen.”

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is 210117_my21_rh1250s_detail_0723_hdi_jk.png
Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is 210117_my21_rh1250s_riding_0389_hdi.png

Styling communiceert vermogen

Qua profiel is de Sportster S compact en krachtig. De brandstoftank en de achterzijde omlijsten de motor als het middelpunt van de motorfiets. De dikke voorband doet denken aan de spatbordloze voorkant van een klassieke bobber, terwijl de achterzijde, de hoog gemonteerde uitlaat en het slanke solozadel geïnspireerd zijn op de Harley-Davidson XR750 flat tracker. De dikke upside-down voorvork en de brede banden geven de motorfiets de uitstraling van een high-performance sportmachine.

“Elk visueel ontwerpelement van de Sportster S is een uitdrukking van het rauwe vermogen van de motorfiets”, zegt Brad Richards, Harley-Davidson vice-president styling en design. “Dit is een wolf in wolfskleren.”

De aandrijflijn wordt geaccentueerd met een Chocolate Satin afwerking op de lichtgewicht magnesium motorkappen. Texturen, kleuren, afwerkingen en details zijn gekozen om de Sportster S de looks te geven van een custom showmotor die toevallig in de garage van de eigenaar staat.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is 210117_Bareknuckle_UK_1156_HDI-1.png

Versterkte performance

De 1250cc Revolution Max 1250T-motor is het mechanische hart van de Sportster S. Deze nieuwe versie van de nieuwste vloeistofgekoelde Harley-Davidson V-Twin is afgesteld om een enorm koppel te leveren bij een laag toerental, met een koppelcurve die vlak blijft over de hele powerband – motorprestaties die zijn ontworpen om vanaf het begin een sterke acceleratie te leveren met robuust vermogen door het middensegment. Om het totale gewicht van de motorfiets tot een minimum te beperken, is de motor als dragend onderdeel van het chassis in het voertuig geïntegreerd. Het gebruik van lichtgewicht materialen helpt bij het bereiken van de gewenste vermogen-gewichtsverhouding. Rijklaar met 11,75 liter brandstof in de tank weegt de Sportster S slechts 228 kg. De hoge 2-in-1-in-2 uitlaat is ontworpen om een aangename lage frequentie toon te produceren.

Technologie verbetert de rijervaring

De Sportster S is uitgerust met een groot aantal technologieën die zijn ontworpen om de rijervaring te verbeteren. Drie voorgeprogrammeerde, selecteerbare rijmodi (Sport, Road en Rain) regelen elektronisch de prestatiekenmerken van de motorfiets en het niveau van technologische interventie. Twee custom modi kunnen door de rijder worden gebruikt om een reeks prestatiekenmerken te creëren om aan persoonlijke voorkeuren of speciale situaties te voldoen. Cornering Rider Safety Enhancements by Harley-Davidson®, een verzameling technologieën die bedoeld is om het vertrouwen van de rijder te vergroten in onverwachte situaties of ongunstige wegomstandigheden, is ontworpen om de prestaties van de motorfiets af te stemmen op de beschikbare tractie tijdens accelereren, vertragen en remmen, zowel rechtuit als in bochten.

Een rond 4-inch TFT-scherm geeft alle instrumentatie weer en ondersteunt infotainment vanaf het met Bluetooth® uitgeruste mobiele apparaat en de helmheadset van de rijder, waaronder muziek, inkomende en uitgaande oproepen en navigatie via de Harley-Davidson® app. Volledige LED-verlichting omvat een Daymaker® Signature LED-koplamp die is ontworpen om een homogene lichtspreiding te produceren, waardoor storende “hot spots” worden geëlimineerd. De koplamp heeft een kenmerkende ovale of capsulevorm die de voorkant zijn stijl geeft en de Sportster® S herkenbaar maakt voor andere rijders en automobilisten.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is 2021-06-02MVC_BAREKNUCKLE0895_HDI.png

Geoptimaliseerd chassis

De aandrijflijn is een dragend onderdeel van het chassis, waardoor het traditionele frame wordt geëlimineerd. Dit ontwerp vermindert het gewicht van de motorfiets aanzienlijk en resulteert in een zeer stijf chassis dat bijdraagt aan zeer nauwkeurige handling. De gelaste stalen achterbrug heeft een verstevigd ontwerp en een gestempeld X-element om het chassis verder te verstevigen, terwijl de vorm de motorfiets een uniek stijlelement bezorgt.

De Sportster® S is uitgerust met volledig instelbare, premium voor- en achtervering – SHOWA® 43 mm upside-down voorvork en een SHOWA® Piggyback-reservoir achterschokbreker. De achtervering is voorzien van hydraulische voorbelastingsinstelling met behulp van een handige knop aan de linkerkant van de motorfiets. Lichtgewicht gegoten aluminium wielen met een verspringend vijfspaaks ontwerp zijn voorzien van brede Dunlop®/Harley-Davidson® Series GT503-banden. Premium Brembo-remcomponenten zorgen voor een fantastisch remgevoel en uitstekende remprestaties. De enkele voorrem heeft een nieuwe radiale Brembo monoblock vierzuiger remklauw en een remschijf met een diameter van 320 mm. De achterrem is een tweezuiger Brembo-remklauw die zijn tanden zet in een 260 mm schijf.

Vooruit geplaatste voetbediening en een laag stuur zetten de Sportster S-rijder in een agressieve rijhouding. De onbeladen zithoogte is 751 mm, laag genoeg voor de meeste rijders om bij een stop probleemloos de voeten op de grond te plaatsen. Rem- en koppelingshendels zijn verstelbaar voor bereik, zodat ze aan te passen zijn op de handgrootte of voorkeur van de rijder. De Sportster S is voorbereid voor verwarmde handgrepen voor extra comfort bij koud weer, en is uitgerust met twee speciale stroompoorten voor verwarmde rijkleding (verwarmde handgrepen en verwarmde rijkleding/kleding, elk afzonderlijk verkrijgbaar), plus een USB oplaadpoort voor een telefoon of ander apparaat. Een externe omgevingstemperatuursensor en een waarschuwing voor lage temperaturen op het scherm waarschuwen de rijder voor veranderende omstandigheden. Cruise control en een op nabijheid gebaseerd beveiligingssysteem behoren tot de standaarduitrusting. De stalen brandstoftank heeft een inhoud van 11,75 liter.

Lakkleuren: Vivid Black; Stone Washed White Pearl; Midnight Crimson

Accessoires

Sportster S accessoires omvatten de volgende items:

  • Mid-Control ombouwset

Verplaatst de linker en rechter voetsteunen en voetbedieningen van de originele voorwaartse positie naar een middenpositie op de motorfiets. Dit plaatst de rijder in een meer sportieve houding en kan ook een verbeterde pasvorm opleveren voor rijders die de voorwaartse bedieningselementen niet makkelijk kunnen bereiken.

  • Passagiersvoorzieningen

Een duokit, een passagiersvoetsteunkit en een passagiersrugsteunkit (elk afzonderlijk verkrijgbaar) kunnen worden geïnstalleerd. Het duozadel en de rugleuning zijn voorzien van een bekleding die is afgestemd op het originele zadel.

  • Sundowner solozadel

Dit zadel heeft een verbeterd ontwerp van de kuip en een constructie van schuim met sferische holtes voor meer comfort op lange afstanden en een betere vormgeving voor agressiever rijden. Naadverzegelde stiksels voorkomen dat water in het schuim dringt en de rijder met een vochtig achterwerk laat zitten. Details in de zadelbekleding versterken de algehele stijl.

  • Compact verwijderbaar windscherm

Zwart bevestigingsmateriaal en steunbeugels, en de donkere tint van het windscherm passen in stijl bij de motorfiets. Het windscherm wordt met snelspanklemmen op de voorvork gemonteerd en kan snel en eenvoudig worden geïnstalleerd of verwijderd.

  • Sportster® S achtertas

Deze achtertas is speciaal ontworpen om te passen en er geweldig uit te zien op de Sportster® S. Hij biedt de rijder een handige bagageoptie voor essentiële benodigdheden. Het wordt aanbevolen om de achtertas over het accessoire-zadeltasje te installeren (afzonderlijk aan te schaffen). Bagagecapaciteit is 2,25 kg. Het volume van het hoofdcompartiment is uitbreidbaar van 8,2 liter tot 11,5 liter.

Note van de redactie: Wilt u weten wat de premie gaat worden voor deze Harley-Davidson Sportster S, vergelijk dan eenvoudig meerdere verzekeringen. Harley-Davidson verzekeren doet u bij Combi Motors Verzekeringen!